"אם נתניהו היה רה"מ הוא יכול היה לתווך בין רוסיה לאוקראינה"

    מהדורת הבוקר No Comments on "אם נתניהו היה רה"מ הוא יכול היה לתווך בין רוסיה לאוקראינה"

    אל"מ במיל', אפרים מיכאלי, לשעבר נספח צה"ל ברוסיה, ב"קול חי": "אם נתניהו היה כעת בתפקיד ראה"מ, הוא היה מתווך אפשרי בסכסוך הזה, כי היה לו מעמד מול הנשיא פוטין. אבל כעת הוא אדם פרטי. לא אופתע אם יוזמן למוסקבה, אבל סיכוי קלוש כשאין לו את התואר של ראש מדינה"

    צילום: פלאש 90
    19:48
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: מינויים דרמטיים בצה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אל"מ במיל' אפרים מיכאלי, לשעבר נספח צה"ל ברוסיה שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר על המלחמה במזרח אירופה ועל הצעת התיווך של ישראל: "שמעתי שהיה ניסיון תיווך של ישראל, אבל בשביל לתווך בין מדינות שאחת מהן מעצמה אתה צריך להיות במעמד מסוים בעולם, כמדינה או מנהיג ושיהיה לך מקל וגזר ביד".

    הוא התייחס לפרסום על קריאתו של הנשיא האוקראיני לישראל לתווך: "זה פורסם ככה, אני לא יודע אם זה נכון, אבל אני מזכיר שזלנסקי הוזמן למשא ומתן עם פוטין אבל הוא סירב להגיע למינסק, יתכן שהאמריקנים אלה שדחפו אותו להמשיך בסירוב".

    מיכאלי הדגיש כי "לדעתי אם נתניהו היה כרגע ראש הממשלה, הוא היה אחד השחקנים הבולטים ביותר לתווך בסכסוך כזה כי היה לו מעמד בעיני פוטין והוא יכול היה לעשות את זה. זה ידוע שנתניהו נהנה מאמון אישי של פוטין והוא גם תיווך בזמנו בין טראמפ לפוטין ברמה האישית להעברת מסרים".

    לדבריו "אני לא אופתע אם נתניהו יוזמן למוסקבה, אבל כמתווך ללא טייטל של ראש מדינה הסיכוי הוא קלוש".

    מיכאלי הרחיב על ההשתלשלות ההיסטורית של המצב באירופה: "העולם ב-1945 הגיע לקו סיום. הנאצים נכנעו והעולם ניצח אותם, הרבה בזכות הצבא האדום של ברית המועצות ששחררו את מחנות הריכוז".

    הוא המשיך: "היו שני מחנות, המערב והמזרח. המערב בתבונתו הקים את ברית נאט"ו – ברית של מדינות אירופיות להגנה אחת על השניה, סה קרה באותה אירופה שבה התחילו בעבר כל המלחמות. הברית הייתה מאוזנת בכוח על ידי ברית ורשה של מדינות פרו קומוניסטיות-ברית המעוצות שזה רומניה, בולגריה, פולניה, צ'כוסלובקיה ועוד. זה החזיק עד 1990 כאשר חומת ברלין התפרקה וברית המועצות פורקה".

    מיכאלי המשיך בסקירה ההיסטורית: "ארה"ב ונאט"ו נתנו הבטחה לברית המועצות המתפרקת שנאט"ו תשכון בגבולותיה ולא תתפשט מזרחה, אבל מה שקרה שמנהיגי נאט"ו ובעיקר ארה"ב דחפו לאט לאט למדינות אירופה נוספות שיצטרפו לנאט"ו".



    0 תגובות